AKTUALNOŚCI

Przetarg - Ogłoszenie 2023/BZP 00186264/01 z dnia 21 kwietnia 2023

środa, 29 września 2021

Wycieczka do Beskidu Żywieckiego

W ramach Zielonej Szkoły uczniowie klas siódmej i ósmej wyjechali na wycieczkę do Beskidu Żywieckiego. Program wycieczki był bardzo bogaty w atrakcje turystyczne i intensywny pod względem zajęć tematyczny(regionalnych), a także rekreacyjno- sportowych. Naszą przygodę na Zielonej Szkole rozpoczęliśmy oczywiście od spotkania się w Ośrodku z panią pielęgniarką- omówieniem procedur związanych z Covid – 19 oraz zasadach bezpieczeństwa podczas pobytu na terenie obiektu. W pierwszym dniu zwiedziliśmy miejsce naszego pobytu- Rajczę, gdzie zobaczyliśmy min; Zespół Pałacowo-Parkowy z pięknie zachowanym drzewostanem, w tym z kilkoma pomnikami przyrody, następnie przeszliśmy pod kwaterę żołnierzy I wojny światowej, gdzie mogliśmy zobaczyć mogiły legionistów z charakterystycznymi krzyżami i ciekawą historią ich powstania, byliśmy również w Sanktuarium Matki Bożej Kazimierzowskiej z XIX w., poznaliśmy krótką historię obrazu. Wieczorem wszyscy bawiliśmy się przy muzyce regionalnej z elementami pokazu strojów góralskich i tańców.

W drugim dniu mieliśmy okazję na niezapomnianą i radosną przygodę w Energylandii, największym parku rozrywki w Polsce. Po powrocie z Zatoru czekały na nas kolejne atrakcje, a były nimi; ,, Warsztaty rękodzieła ludowego (wytwarzanie kwiatów z krepiny i bibuły)- warsztaty z sianem, podczas których każdy wykonał dla swoich bliskich zwierzątko z siana i kwiaty z bibuły, oczywiście pod ścisłą opieką i bystrym okiem mistrza rękodzieła ludowego. Podczas warsztatów w powietrzu unosił się zapach siana, a w tle słychać było muzykę regionalną która sprawiła, że wszyscy chętnie uczestniczyliśmy w warsztatach pełnych pasji i zapału. W trzecim dniu naszego pobytu na Zielonej Szkole zwiedzaliśmy miasto Żywiec, które leży w województwie Śląskim – pomiędzy Beskidem Małym, a Beskidem Żywieckim nad rzeką Sołą i malowniczym Jeziorem Żywieckim. Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od zabytkowego Rynku, następnie spacerkiem przeszliśmy do miejskiego parku zamkowego przy którym stoi tzw. Stary Zamek oraz Pałac Habsburgów(tzw. Nowy Zamek). Stary Zamek Żywiecki słynie z pięknego dziedzińca z krużgankami. Kolejnym punktem zwiedzania była wizyta w minii zoo, rejs statkiem po urokliwym Jeziorze Żywieckim oraz uczestnictwo w zajęciach pokazowych z udziałem wybuchowych doświadczeń w Beskidzkim Centrum Nauki w Świnnej ,, Naukotechnika’’. Pełen emocji i wrażeń dzień zakończyliśmy ogniskiem z pieczeniem kiełbasek.

Czwarty dzień Zielonej Szkoły obfitował w ruch na świeżym powietrzu, już o godz. 9 rano wyjechaliśmy autokarem do Węgierskiej Górki gdzie zwiedzaliśmy forty obronne z okresu II wojny światowej ,, Westerplatte Południa’’, następnym punktem wycieczki była wizyta w bacówce na Bukowinie, spotkanie z alpakami oraz zakup serów regionalnych. Chwilę odpoczynku i relaksu zapewnił nam pobyt w miejscowości Świnna, to właśnie tutaj mogliśmy poczuć się choć przez chwilę jak prawdziwi Beskidzcy Górale. Oglądaliśmy starą góralską chałupę, jej wyposażenie oraz poznaliśmy historię Beskidzkich Góralów, a także legendy o tamtejszych zasłużonych mieszkańcach. Dzień zakończył się wspólnym śpiewaniem- karaoke.

Ostatni dzień naszej fantastycznej wyprawy spędziliśmy w Wadowicach, miejscu urodzenia i wychowania się naszego papieża Św. Jana Pawła II. Główną atrakcją tego miejsca była niewątpliwie kamienica przy ul. Kościelnej 7, gdzie urodził się Karol Wojtyła, a w chwili obecnej znajduje się tam muzeum papieskie z multimedialną ekspozycją, która pozwala krok po kroku poznać drogę Wojtyły do świętości. Po zwiedzeniu muzeum oraz Bazyliki Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny przyszedł czas na zjedzenie słynnej kremówki papieskiej na Wadowickim Rynku oraz zakup pamiątek.

Z wycieczki wróciliśmy wszyscy radośni i zdrowi z pewnością pozostanie ona na długo w naszej pamięci.

Więcej zdjęć dostępnych w galerii.

Eliminacje gminne Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy Pożarniczej „Młodzież Zapobiega Pożarom”

10 kwietnia w naszej szkole odbyły się eliminacje gminne Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy Pożarniczej „Młodzież zapobiega pożarom”. Udział w ...