W październiku i listopadzie w naszej świetlicy odbyły się kolejne zajęcia w
ramach projektu Mega Misja. W tym czasie dzieci śledziły przygody Kuby i Julki
oraz Psotnika – wirtualnych bohaterów.
OBSZAR „Korzystanie z informacji”
Na zajęciach „Zielnik Profesora Florka” pomogliśmy profesorowi Florkowi
uporządkować zielnik. Zabraliśmy się zatem do porządkowania, segregowania i
układania.
Podczas zajęć „Psotnik a zdrowa żywność” tworzyliśmy plakaty reklamujące
zdrową żywność. Następnie prezentowaliśmy je przed kolegami w świetlicy,
opowiadając, co pomaga, a co szkodzi naszemu zdrowiu.
OBSZAR „Dziecko w środowisku medialnym”
Kolejna misja „Przedstaw się Psotnikowi”, podczas której dzieci dowiedziały się,
że prezentowanie siebie przed obcymi to ważna umiejętność. Tworząc swoje
symbole – awatary i nicki zrozumiały, że stosujemy je, aby się zaprezentować oraz
zachować anonimowość w internecie.
zdrową żywność. Następnie prezentowaliśmy je przed kolegami w świetlicy,
opowiadając, co pomaga, a co szkodzi naszemu zdrowiu.
OBSZAR „Dziecko w środowisku medialnym”
Kolejna misja „Przedstaw się Psotnikowi”, podczas której dzieci dowiedziały się,
że prezentowanie siebie przed obcymi to ważna umiejętność. Tworząc swoje
symbole – awatary i nicki zrozumiały, że stosujemy je, aby się zaprezentować oraz
zachować anonimowość w internecie.
Podczas zajęć „Akcja - komunikacja, czyli na ratunek Psotnikowi” uczniowie
ćwiczyli poprawne formy komunikacji. Dzieci dowiedziały się jakich zwrotów
należy używać podczas rozmowy z drugą osobą poprzez SMS, e-maila, czy
rozmowę telefoniczną.
Misja „Szanowny Panie Psotniku, czyli jak zwracać się do różnych osób?”,
podczas której uczniowie mieli okazję komunikować się w różny sposób za
pomocą słów, gestów, obrazów i dźwięków.
OBSZAR „Język mediów”
Po kolejnej misji „Psotnik w telewizji” dzieci znają podstawowe cechy programów
rozrywkowych i informacyjnych. Przygotowywały oraz odgrywały scenki
prezentujące wiadomości oraz talent show.
Na zajęciach „Fakty, opinie i bliźniaki” dzieci dowiedziały się, co to są opinie i
fakty. Uczyły się formułować własne opinie. Rozumieją, że każdy ma prawo do
własnej opinii.
ćwiczyli poprawne formy komunikacji. Dzieci dowiedziały się jakich zwrotów
należy używać podczas rozmowy z drugą osobą poprzez SMS, e-maila, czy
rozmowę telefoniczną.
Misja „Szanowny Panie Psotniku, czyli jak zwracać się do różnych osób?”,
podczas której uczniowie mieli okazję komunikować się w różny sposób za
pomocą słów, gestów, obrazów i dźwięków.
OBSZAR „Język mediów”
Po kolejnej misji „Psotnik w telewizji” dzieci znają podstawowe cechy programów
rozrywkowych i informacyjnych. Przygotowywały oraz odgrywały scenki
prezentujące wiadomości oraz talent show.
Na zajęciach „Fakty, opinie i bliźniaki” dzieci dowiedziały się, co to są opinie i
fakty. Uczyły się formułować własne opinie. Rozumieją, że każdy ma prawo do
własnej opinii.
Zdjęcia dostępne w galerii.